28

دی
1402

ونزوئلا

ارسال شده توسط: webmaster/ 85 0
ونزوئلا
ونزوئلا

ونزوئلا کجاست ؟

کشور ونزوئلا در سواحل شمالی امریکا جنوبی قرار دارد. دور تا دور این کشور جزایر کارائیب دیده می‌شود. پایتخت ونزوئلا شهر کاراکاس است.

اطلاعات کلی :

دین رسمی در این کشور مسیحیت است. و جمعیتی بیش از ۲۸.۵ میلیونی دارد. واحد پول کشور ونزوئلا بولیوار است. این کشور در سال ۱۴۹۸ مشهور به سرزمین زیبایی بوده است. سرزمینی پر از کوه‌های بزرگ و عجیب. این کشور دارای جنگل‌های سرسبز و آبشارهای بلندی است.
تنوع فرهنگی در ونزوئلا سبب شده است که حجاب کشور ونزوئلا دستخوش تغییرات زیادی باشد اما وضعیت پوشش در این کشور آزاد است.

پایتخت و شهر های مهم ونزوئلا :

کاراکاس : پایتخت کشور ونزوئلا است و یک شهر پیشرفته با ساختمان‌های بلند و سر به فلک کشیده است.
ماراکابیو : یک شهر بسیار خوب در ونزوئلا است که در لیست شهرهای جدید این کشور قرار گرفته و دارای فضای تفریحی بسیار خوبی است.
والنسیا : در ونزوئلا یک شهر پر از چراغ‌های رنگی و دیدنی است. این شهر دارای ساختمان‌های بلند با نورپردازی‌های خاصی است، مردم شهر بسیار آرام هستند.
ماتورین : از شهرهای بسیار جالب و دیدنی در ونزوئلا است که آسمانی همیشه ابری دارد و بسیار کم آفتابی است.فرهنگ در ونزوئلا :
فرهنگ ونزوئلا بسیار متأثر از کشورهای اسپانیا و کلمبیا است. به طور کلی مردم این کشور علاقه زیادی به زندگی مدرن دارند این موضوع بخشی از فرهنگ مردم ونزوئلا است. سفید پوست‌ها و سیاه پوست‌ها و سرخ پوست‌ها در ونزوئلا در کنار هم زندگی می‌کنند.
تنوع نژادی در ونزوئلا زیاد است.مردم این کشور علاقه زیادی به مهمانی و دورهمی دارند در فرهنگ ونزوئلا گشت و گذار در بخش‌های توریستی اهمیت زیادی دارد به طور کلی مردم علاقه زیادی به ماجراجویی دارند. دوچرخه‌سواری از ورزش‌های مورد علاقه مردم ونزوئلا است.

پرچم ونزوئلا :

پرچم کشورهای کلمبیا و اکوادور نیز مشابه پرچم ونزوئلا و برگرفته از پرچم کلمبیای بزرگ است. این پرچم‌ها بر اساس طراحی فرانسیسکو د میراندا ساخته شده‌اند. از جمله تفاوت‌های پرچم ونزوئلا با دو کشور کنونی دیگر، در اندازهٔ قسمت‌های مربوط به هر رنگ و علائم آن است. در پرچم ونزوئلا هر سه رنگ به یک اندازه هستند و نشان ملی ونزوئلا در گوشهٔ چپ پرچم و هشت ستارهٔ سفید در وسط آن اضافه شده‌اند.

جاذبه های گردشگری :

پارک ملی کانایما
پارک ملی کانایما : با بیش از سه میلیون هکتار وسعت، یکی از جاهای دیدنی ونزوئلا به حساب می‌آید که آبشار انجل، بلندترین آبشار یک‌پارچه دنیا را در خود جای داده است. یکی دیگر از جاذبه‌های اصلی پارک را می‌توان کوه‌های عظیم با قله‌های مسطح دانست که اغلب دلیل اصلی گردشگران برای سفر به این منطقه هستند. پارک ملی کانایما همچنان بکر باقی مانده است؛ چراکه تا جاذبه‌های گردشگری هیچ جاده‌ای وجود ندارد و تنها راه دسترسی به آن از طریق هوایی و دریایی امکان‌پذیر است.
دریاچه ماراکایبو
دریاچه ماراکایبو
دریاچه ماراکایبو : با مساحتی معادل ۱۳ هزار کیلومتر مربع، یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌ها در آمریکای جنوبی به شمار می‌رود. همچنین با عمری بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون سال، این دریاچه از قدیمی‌ترین دریاچه‌های زمین محسوب می‌شود. دریاچه ماراکایبو از نظر الکتریکی چنان فعال بوده است که حدود ۲۶۰ روز از سال، ابرهای طوفان‌زا در نزدیکی دهانه آن جمع می‌شود و در هر دقیقه، صدها صاعقه تولید می‌کنند. این پدیده که «آذرخش ابدی» نام دارد از چند کیلومتری قابل مشاهده است.
شهر غرق شده پوتوسی
شهر غرق شده پوتوسی
شهر غرق شده پوتوسی : در سال ۱۹۸۵ میلادی، توسط دولت ونزوئلا برای ساخت سد هیدرولیک زیر آب رفت. برای دهه‌ها، تنها نشانه از وجود این شهر مغروق مناره مخروطی شکل کلیسای آن به‌شمار می‌رفت که از آب بیرون آمده بود. در سال ۲۰۱۰، بر اثر پدیده هوای نوسان جنوبی ال‌نینو، این شهر برای اولین بار از زمان غرق شدن، دوباره پدیدار شد.
جنگل‌های انبوه پارک ملی موروکوی
پارک ملی موروکوی
پارک ملی موروکوی : با حدود ۱۳ هزار هکتار مساحت، در ساحل غربی ونزوئلا قرار دارد و یکی از زیباترین مناطق حفاظت‌شده در سراسر کشور به شمار می‌آید. با میزبانی از دو سوم گونه‌های پرندگان ساکن ونزوئلا، موروکوی یکی از بهترین نقاط برای پرنده‌نگری است. یکی دیگر از مشهورترین جاذبه‌های پارک، آبسنگ‌های مرجانی آن محسوب می‌شود که سکونتگاه بسیاری از موجودات آبزی است. برخی از فعالیت‌های محبوب در پارک ملی موروکوی شامل بازدید از غارهایی با حجاری‌های باستانی، راهپیمایی در جنگل‌های انبوه و غواصی می‌شود.
فضای سبز گذر قهرمانان
گذر قهرمانان
گذر قهرمانان : از جاهای دیدنی کاراکاس به شمار می‌آید و میزبان بنای یادبود قهرمانان جنبش استقلال ونزوئلا است. این سازه حزن‌انگیز اما تاثیرگذار، مانند دیگر بناهای مهم شهر در دهه ۱۹۴۰، در دوره دیکتاتوری مارکوس پرز خیمنز ساخته شد. پیرامون بنای یادبود آبراه‌ها، فواره‌ها، مجسمه‌های گچی و درختان زیبای نخل قرار گرفته‌اند. همچنین تندیس‌های برنزی از قهرمانان نظیر سیمون بولیوار در این مجموعه دیده می‌شود.
قایق‌سواری در تالاب رستیگنا
تالاب رستیگنا
تالاب رستیگنا : بخش بزرگی از پارک ملی تالاب رستیگنا را شامل می‌شود، از نظر گونه‌های آبزی و پرندگان بسیار غنی است. این تالاب در لیست تالاب‌های بین‌المللی رامسر قرار دارد و از مناطق مهم حفاظت از پرندگان محسوب می‌شود. بیش از ۲۰۰ گونه پرنده در جزایر تالاب زندگی می‌‌کنند و همین امر پارک ملی تالاب رستیگنا را به یکی از مقاصد ایدئال برای پرنده‌نگری در ونزوئلا بدل کرده است. باتلاق‌ها، شبکه‌های درختان مانگروو و سواحل از دیگر جذابیت‌های منطقه هستند.

 

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید